lunedì 11 maggio 2020

RUGĂCIUNE CĂTRE ATOTTIITORUL ŞI IUBITORUL DE OAMENI DUMNEZEU Şl PĂRINTE A CELUI ÎNTRU SFINŢI PĂRINTELUI NOSTRU VASILE CEL MARE

Stăpăne , Dumnezeule  al  tuturor,  Părinte  preabunule ,  Cel ce  d-ea  pururea  eşti  şi  dăinuieşti,  Cel   cu  desăvârşire   fără  de  început  mai   înainte   de   toţi   vecii   şi Care  tot  veşnică  ai  fiinţa, nici  începând , nici   încetând .  Cel  ce  cu  fiinţa   eşti  întru   totul  neînţeles, cu  mărimea   necuprins  şi  cu bunătatea  nemărginit. Adâncul   cel  izvorător   şi   negrăit  al  puterii  şi al  înţelepciunii . 
Pe  Tine  bine  Te  cuvântez  pentru  că  ai  căutat cu  milă  şi  cu  îndurări  spre  ticăloşia  mea  şi  m-ai   izbăvit  de  tina  şi de  noroiul  lumii  acesteia   rele  şi  deşarte  şi  de  cursele  cele  dintru   dânsa,  multe  şi  felurite , ale  vicleanului  stăpânitor al întunericului  veacului  acestuia. Pe Tine Te binecuvântez,  Doamne, pentru  că  ai  minunat  spre  mine, păcătosul , milele Tale , şi   întru   toate  preaiubitor   de   oameni   Te-ai făcut  mie,  hrănitor  şi ocârmuitor,  păzitor  şi sprijinitor, scăpare, mântuitor şi purtător de grijă al sufletului  şi al trupului.   Pe Tine  bine Te cuvântez, Doamne, pentru  că ai arătat  spre mine,  nevrednicul, multa şi nemărginita Ta iubire de oameni.  Căci deşi in  fiecare  zi  prin lenevirea  mea  mă vând  diavolului, Tu mă păzeşti şi mă mântuieşti şi din cursele lui mă scoţi. Pe Tine bine Te cuvântez,  Doamne, pentru  că  mi-ai  dăruit tăria  pocăinţei  pentru  păcatele mele  şi mi-ai  arătat  nenumărate pricini  de întoarcere  de la răutatea  mea.  Pe Tine  bine Te  cuvântez, Doamne, că neputincios fiind, întăreşti slăbiciunea  mea  şi  nu  mă  laşi  cu  totul   să  cad,  şi îndată  îmi  întinzi  de sus mână  de  ajutor  şi  către Tine  mă întorci. Ce Î-ți  voi răsplăti Ţie, Stăpâne  preabunule, pentru  toate  bunătăţile pe  care  le-ai  făcut  şi  le  faci cu  mine,   păcătosul?  Ce  mulţumire îţi  voi  aduce Ţie?  Aşadar,  din  zi  şi  până  în  noapte,  ca  o rândunea  voi  glăsui  şi  ca  o  privighetoare   voi  striga şi nu voi înceta  să Te binecuvântez în  toate  zilele vieţii  mele  pe  Tine,   Făcătorul  şi de  bine  Dătătorul si Purtătorul meu  de grijă, deşi eu.  Doamne, nu  sunt  vrednic  să grăiesc  către  Tine,  pentru   că sunt   foarte   păcătos. Mulţumescu-Ţi Ţie,  Doamne, pentru  că înde-lung  mi-ai   răbdat  greşelile  şi  până  acum  nemuncit m-ai  lăsat. Mulţumescu-Ţi Ţie,  Doamne, pentru  că "nu  voieşti  moartea  păcătosului, ci  să se întoarcă şi  să  fie  viu"
Căci   eu  sunt  vrednic  să  pătimesc multe  şi să fiu lepădat  de la faţa Ta,  Doamne, însă iubirea Ta de oameni cea nepomenitoare de rău îndelung a răbdat  pentru  mine.  Mulţumescu-Ţi Ţie, Doamne,  deşi  nu  sunt  vrednic  a  mulţumi  îndea-juns  pentru  neponenirea Ta  de  rău. Miluieşte-mă, Doamne, îndreptează calea sufletului  meu  şi calea  vieţii mele  spre  voia Ta  şi  mă ocârmuieşte precum  ştie milostivirea Ta.  Pentru mulţimea  îndurărilor  Tale,   fămă   desăvârşit   spre tot  lucrul  bun  al  bunei  plăcerii  Tale şi aşa  mă slobozeşte  din  ticălosul  meu  trup . Că Ţie  se  cuvine  a  ne  milui şi a  ne  mântui   pe noi,  Dumnezeule, şi Ţie  slavă şi  mulţumită şi închinăciune  înălţăm,  împreună    şi  Unuia   Născut Fiului  Tău  şi  Preasfântului şi  Bunului   şi  de viaţă Făcătorului  Tău  Duh,   acum  şi  pururea  şi în  vecii vecilor.   Amin. 

Nessun commento:

Posta un commento