martedì 6 novembre 2018

RÂNDUIALA binecuvântării armelor ostăşeşti

RÂNDUIALA

binecuvântării armelor ostăşeşti

Ierarhul, învestit cu epitrahilul, omoforul şi cu mitra, sau Iereul

în epitrahil şi felon, armele fiind puse înaintea amvonului pre o

masă acoperită, ies din altar, şi tămâindu-le crucişi începe după

obicei: Binecuvântat Dumnezeul nostru…, Cititorul: Împărate

ceresc…, Sfinte Dumnezeule…, Preasfântă Treime…, Tatăl nostru…,

Doamne miluieşte (de 12 ori), Slavă…, Şi acum…, Veniţi să ne

închinăm..., şi Psalmul 34.

Judecă Doamne pre cei ce mă strâmbătăţesc, luptă-Te

contra celor ce se luptă cu mine. Apucă arma şi scutul, şi Te

scoală întru ajutorul meu. Scoate sabia, şi închide înaintea

celor ce mă persecută; zi sufletului meu: mântuirea ta sunt

Eu. Să se ruşineze şi să se înfrunte cei ce caută sufletul meu;

întoarcă-se îndărăt, şi să se ruşineze cei ce gândesc mie rele.

Să fie ca pulberea înaintea feţei vântului, şi Îngerul

Domnului să-i alunge. Fie calea lor întuneric şi lunecare, şi

Îngerul Domnului să-i persecute. Că în deşert au ascuns ei

mie piericiunea cursei lor; în deşert au ocărât ei sufletul

meu. Să vină lui cursa, care nu o ştie, şi prinzătoarea, pre

care o au ascuns, să-l prindă pre dânsul, şi să cadă în laţ. Iar

sufletul meu se va bucura de Domnul, veselise-va de

mântuirea lui. Toate oasele mele vor zice: Doamne, Doamne,

cine este asemenea Ţie? Cela ce izbăveşti pre săracul din

mâna celor mai tari decât dânsul; pre săracul şi pre mişelul

de la cei ce-l răpesc pre dânsul. Sculându-se asupra mea

martori nedrepţi, de cele ce nu ştiam m-au întrebat.

Răsplătitu-mi-au rele pentru bune, şi stârpiciune sufletului

meu. Iar eu, când ei erau supăraţi, m-am îmbrăcat cu sac, şi

am smerit cu post sufletul meu şi rugăciunea mea în sânul

meu se întorcea. M-am purtat cu dânşii ca şi cu un vecin, ca

şi cu un frate, mă umileam în doliu, ca cela ce plânge pre

maica-sa. Iar când eu eram să cad, ei se bucurau şi se

adunau; adunatu-s-au asupra mea loviri şi eu nu ştiam.

Sfâşiatu-m-au şi n-au tăcut. Ispititu-m-au, cu batjocură m-au

batjocorit, scrâşnit-au asupra mea cu dinţii lor. Doamne,

când vei privi? Scoate sufletul meu de la răutatea lor, de la

lei, pre una născuta mea. Lăuda-Te-voi întru adunare mare,

întru popor mult Te voi celebra. Să nu se bucure de mine cei

ce mă vrăjmăşesc cu nedreptul, cei ce mă urăsc în zadar, şi

fac semn cu ochii. Căci ei mie adică îmi grăiau de pace, şi

întru mânie vicleşuguri gândeau. Lărgit-au asupra mea gura

sa; zis-au: bine, bine, văzut-au ochii noştri! Văzut-ai Doamne,

să nu taci. Doamne nu Te depărta de la mine. Scoală-Te,

Doamne, ia aminte spre judecata mea, Dumnezeul meu şi

Domnul meu spre pricirea mea. Judecă-mă, Doamne, după

dreptatea mea, Doamne Dumnezeul meu, şi să nu se bucure

ei de mine. Să nu zică întru inimile lor: bine, bine, este

sufletului nostru, nici să zică: înghiţitu-l-am pre dânsul. Să

se ruşineze şi să se înfrunte împreună cei ce se bucură de

relele mele. Să se îmbrace întru ruşine şi defăimare cei ce

grăiesc asupra mea cu măreţie. Să se bucure şi să se

veselească cei ce voiesc dreptatea mea; şi să zică pururea:

mărit fie Domnul Carele voieşte pacea robului Său. Şi limba

mea va grăi dreptatea Ta, toată ziua lauda Ta.

Zicând Diaconul: Domnului să ne rugăm. Ierarhul sau Iereul

citeşte asupra armelor rugăciunea aceasta:

Doamne Dumnezeul nostru, Dumnezeul puterilor, Cel

Puternic întru tărie, şi tare în războaie, care de demult ai

dăruit putere prea minunată servului Tău lui David spre

învingerea protivnicului hulitor Goliat, Tu şi acum cu

milostivire primeşte rugăciunile noastre cele umilite, şi

trimite binecuvântarea Ta asupra armelor acestora, şi dă

putere şi tărie robilor Tăi acestora, care doresc a le purta

spre întărirea şi apărarea Bisericii Tale celei Sfinte, şi a

orfanilor şi a văduvelor, şi fă-i cu dânsele înspăimântători şi

înfricoşători la toată înarmarea vrăjmaşului, şi totdeauna îi

arată purtători de biruinţă spre slava Ta. Că Tu eşti tăria şi

întărirea noastră, şi Ţie slavă înălţăm, Tatălui, şi Fiului, şi

Sfântului Duh, acum şi pururea, şi în vecii vecilor, Amin.

După aceea luând apă Sfinţită, stropeşte cu dânsa armele,

zicând:

Binecuvântarea lui Dumnezeu Cel slăvit întru Sfânta

Treime, a Tatălui, şi a Fiului, şi a Sfântului Duh, prin

stropirea acestei Sfinţite ape, să se pogoare şi să fie asupra

armelor acestora, şi asupra celor ce le vor purta spre

scutirea şi apărarea adevărului lui Hristos, Amin.

Şi stropind şi pre ostaşii, ale cărora sunt armele, zice:

Îmbărbătaţi-vă şi să se întărească inimile voastre, şi

învingeţi pre vrăjmaşii voştri, nădăjduind spre Domnul, în

numele Tatălui, şi al Fiului, şi al Sfântului Duh, Amin.

Şi dându-le să sărute cinstita cruce, face obişnuitul apolis al

zilei, şi să duc cu pace întru ale sale

Rânduiala

la facerea de fraţi duhovniceşti

Să se ştie că această rânduială în Pravila bisericească şi

Împărătească este oprit a se face. Pentru aceasta şi noi aicea nu o am

pus.

Rugăciune

la binecuvântarea colivei întru pomenirea tuturor sfinţilor

Doamne Cela ce ai plinit toate cu cuvântul Tău, şi ai poruncit

pământului să scoată multe feluri de roduri, spre îndulcirea şi

hrana noastră, Carele pre cei trei tineri şi pre Daniil, care erau în

Babilon, fiind hrăniţi cu seminţe, i-ai arătat mai frumoşi decât pre

cei ce erau hrăniţi cu multe desfătări: Însuţi întru tot bunule

împărate, şi aceste seminţe cu multe feluri de roduri le

binecuvintează, şi sfinţeşte pre cei ce vor gusta dintr-însele, căci

acestea spre slava Ta, şi întru cinstea sfântului (N) le-au pus

înaintea Ta, robii tăi, şi întru pomenirea acelora ce s-au sfârşit

întru buna credinţă. Şi dăruieşte bunule celor ce au înfrumuseţat

acestea, şi săvârşesc pomenirea, toate cererile cele ce sunt către

mântuire, şi desfătarea bunătăţilor tale celor veşnice. Pentru

rugăciunile preacuratei stăpânei noastre Născătoarei de

Dumnezeu, şi pururea Fecioarei Maria, şi ale sfântului (N) a căruia

şi pomenirea săvârşim, şi ale tuturor sfinţilor Tăi. Că Tu eşti Cela

ce binecuvintezi şi sfinţeşti toate, Dumnezeul nostru, şi Ţie slavă

înălţăm, Părintelui celui fără de început, împreună cu Unul-

Născut Fiul Tău, şi cu Preasfântul, şi bunul, şi de viaţă făcătorul

Duhului Tău, acum şi pururea şi în vecii vecilor.

Strana Amin

Nessun commento:

Posta un commento